Je to jen několik týdnů, co Apple oficiálně vydal iPhone 14 Plus, a společnost již údajně začala omezovat výrobu tohoto méně prémiového 6,7palcového modelu.

Pro připomenutí, tato verze byla od 7. října dostupná pro veřejnost ve více regionech, takže jsme stěží překročili dvoutýdenní prodejní cyklus a Apple je zjevně nespokojen s odezvou trhu.

Apple údajně informoval jednoho výrobce sídlícího v Číně, aby zastavil výrobu komponentů pro iPhone 14 Plus, uvádí The Information. Není jasné, zda Apple plánuje obnovení výroby, ale vzhledem k tomu, že větší iPhone měl atributy, které by uchlácholily masy, zdá se, že problém nízké poptávky leží jinde. Agentura Reuters uvádí, že trh se smartphony se ve třetím čtvrtletí ve srovnání se stejným obdobím loňského roku zmenšil o 9 procent.

V době, kdy inflace otřásla několika regiony, byla kupní síla obyvatel vážně ovlivněna. V důsledku toho se pro miliony lidí stalo finančně obtížné upgradovat na prémiový iPhone, zvláště když velký počet zemí nenabízí zákazníkům snadné měsíční platby, které by jim pomohly zmírnit stres a pomoci jim v současných a budoucích měsících. Společnost Canalys zabývající se výzkumem dat očekává, že poptávka po chytrých telefonech zůstane v příštích šesti až devíti měsících slabá, což může způsobit pokles prodeje iPhonu 14 Plus.

Ani základní iPhone 14 od Applu si nevede dobře, přičemž společnost zdánlivě omezuje výrobu nejlevnější verze. Pozitivní je však to, že iPhone 14 Pro a iPhone 14 Pro Max si vedou výrazně lépe, pravděpodobně kvůli počtu upgradů, které obsahují, a změně designu, kdy Apple implementoval Dynamic Island a zároveň opustil zářez.

Také tam, kde se řeklo, že technologický gigant zavede zdražení modelů „Pro“ kvůli nárůstu nákladů na komponenty a globálních inflačních faktorů, Apple se vzepřel všem zprávám a stanovil počáteční cenu 999 dolarů za prémiovější verze. iPhone 14 Plus byl chválen za svůj větší displej, vylepšenou baterii, vylepšené fotoaparáty a další, což by z něj udělalo jasnou volbu pro zákazníky, kteří nechtěli utrácet peníze za modely „Pro“. Bohužel se zdá, že posun ve strategii Applu letos zatím příliš nevyšel.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno