V oficiálním příspěvku na blogu vývojářů společnosti Microsoft Xbox oznámil, že spolupracuje s Inworld na „vytváření herních dialogů a nástrojů pro vyprávění pomocí AI“. V praxi to znamená „přeměnit výzvy na podrobné skripty, stromy dialogů, questy a další“.

Microsoft přirovnává tyto nástroje umělé inteligence k procedurálnímu generování, což hry používají po desetiletí. Nejnovější titul Bethesdy (který je nyní ve vlastnictví Microsoftu), Starfield, tuto technologii předvedl teprve v září. Procedurální generování, jak ho známe, však používá ručně vyráběné předlohy, psaní a dialog – příspěvek Microsoftu zmiňuje použití „výzev“ k vytvoření dialogu za pomoci AI a spisovatelů.

Tvrdí, že stejně jako vývojáři experimentující s nástroji, jako je ChatGPT, toto nové partnerství s Inworld „bude sloužit k urychlení kreativity herních vývojářů, snížení složitosti a zlepšení zážitků hráčů“. Nezmiňuje se však o tom, jak budou tyto nástroje použity ve spolupráci s autory. Za posledních pár let jsme byli svědky toho, že se objevily různé úlohy, které nahradily autory, které jim dávaly za úkol projít kousky napsané umělou inteligencí a opravit chyby, spíše než aby byly nástrojem ke zjednodušení procesu.

Microsoft uvedl, že chce „dodávat nejmodernější nástroje umělé inteligence pro vývojáře her jakékoli velikosti“, což znamená, že bude přesahovat vývoj první strany. Není však jasné, na čem budou nástroje zakládat svůj výstup. I když se Microsoft nepochybně bude chtít vyhnout krádeži díla chráněného autorským právem, jeho dosavadní záznamy naznačují, že toho může být těžší dosáhnout, než se zdá. Když spustil generátor obrázků Bing AI, lidé mohli pořizovat fotografie Kirbyho, maskota Nintenda, páchajícího útoky z 11. září (jak uvádí Kotaku).

A to navzdory tomu, že jsou zakázány výrazy „9/11“, „Twin Towers“ a „terorismus“, a přestože je Kirby materiál chráněný autorským právem. Microsoft řekl Kotaku: „Jako u každé nové technologie se ji někteří snaží používat způsoby, pro které nebyly zamýšleny, a proto implementujeme řadu ochranných mantinelů a filtrů, abychom vytvořili z Bing Image Creator pozitivní a užitečný zážitek pro uživatele.

Oznámení nedopadlo dobře. Hráči, diváci i vývojáři lamentují nad rozhodnutím použít AI pro účely dialogu a vyprávění, proti čemuž bojuje několik průmyslových odvětví.
The Writer’s Guild of America nedávno uzavřel dohodu, která zakazovala studiím používat AI k „psaní scénářů nebo k úpravě scénářů, které již byly napsány spisovatelem“. Nyní se podobné nástroje vkrádají do světa her.

Článek Xbox spolupracuje s Inworld AI na nástrojích pro generování dialogů a questů do her se nejdříve objevil na GAME PRESS.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno