Samsung vzal technologický svět útokem v roce 2019 oznámením Galaxy Fold. Společnost se brzy rozhodla v tomto segmentu zůstat a každý rok vydávat skládací telefony, které byly lepší než předchůdci a neustále se zlepšovaly.
Přestože je to král skládacího segmentu a společnost, která přinesla skládací telefony do hlavního proudu, zdá se, že koruna je v ohrožení, protože Huawei se chystá sesadit z trůnu jihokorejského technologického giganta.
Na základě nové zprávy společnosti Display Supply Chain Consultants (DSCC) je Samsung v prvním čtvrtletí roku 2024 na pokraji ztráty své jedničky na globálním trhu skládacích smartphonů. Není překvapením, že největší značkou skládacích smartphonů byl ve 4. čtvrtletí Samsung. 2023, ale Huawei a Honor se také podařilo dohnat.
Na globální trh se skládacími smartphony bylo loni dodáno 23 různých skládacích telefonů. Čtyři z první desítky v posledním čtvrtletí roku 2023 byli od společnosti Samsung. Honor a Oppo měly na seznamu dva telefony a na seznamu byly také Huawei a Xiaomi. Galaxy Z Flip 5 dokázal být nejprodávanějším skládacím telefonem v posledním čtvrtletí roku 2023 a Huawei Mate X4 byl na druhém místě. Zbytek zařízení zahrnoval Honor Magic VS2, Galaxy Z Fold 5 a Oppo Find N3 Flip, přičemž třetí, čtvrtý a pátý.
Věci jsou trochu jiné v 1. čtvrtletí roku 2024, stejně jako ve 2. čtvrtletí roku 2024, protože se nyní očekává, že Huawei sesadí Samsung z trůnu ve skládacím segmentu. To bude provedeno s pomocí nadcházejících Mate X5 a Pocket 2. Samsung se vrátí v druhé polovině tohoto roku s Galaxy Z Fold 6 a Z Flip 6, ale na to už může být trochu pozdě. čas. Pokud jde o globální trh, očekává se, že letos uvidíme asi 27 skládacích telefonů.
Nelze popřít, že Samsung pro nás koncem tohoto roku bude mít opravdu skvělé produkty. Hrozba ze strany Huawei je však tak reálná, jak jen může být, a pokud Samsung ztratí svou pozici, ztratí svou 4letou vládu, kterou může být těžké vzít zpět. Doufám, že k tomu nikdy nedojde a společnost se skutečně vrátí do formy později v tomto roce, ale pro jihokorejskou firmu je to jednoznačně varovné znamení, že musí udělat nějaké inovace, jinak bude zapomenuta.