V systému iOS 17.5 se nachází chyba, která trápí uživatele iPhonu, a zdá se, že je v ní víc, než se původně očekávalo. Aktualizace s sebou přinesla nemalý podíl problémů, protože uživatelé si stěžovali na chybu, kvůli které se ve fotobankách znovu objevují smazané fotografie.
Zdá se však, že situace je vážnější, než se původně předpokládalo, protože postiženi jsou i uživatelé, kteří své zařízení prodali cizím osobám, a ze strany společnosti Apple se jedná o obrovské porušení soukromí.
Již dříve jsme informovali, že iOS 17.5 oživuje fotografie, které byly před lety smazány. Dříve se spekulovalo, že starší fotografie ožívají pouze u uživatelů, kteří jsou přihlášeni ke svým účtům, ale ve skutečnosti se chyba zřejmě týká uživatelů, kteří své zařízení darovali nebo prodali cizí osobě nebo příbuznému. Pokud je tomu tak, znamená to, že uživatelé, kteří prodali své zařízení iPhone nebo iPad na trhu neznámým osobám, by mohli být ohroženi na soukromí.
Uživatel na Redditu tvrdí, že svůj iPad vymazal podle pokynů společnosti Apple a v září loňského roku prodal zařízení svému příteli. Poté, co jeho přítel aktualizoval iPad na iPadOS 17.5, se mu i po úplném vymazání zařízení znovu objevily starší fotografie předchozího majitele. Takto uživatel Redditu vysvětlil svůj příběh:
Před prodejem jsem iPad vymazal pomocí oficiálních příruček Apple. Po vymazání iPadu jsem se do něj nikdy nepřihlásil pomocí svého Apple ID. V září 2023 jsem iPad prodal kamarádovi, dnes mi po aktualizaci na iPad OS 17.5 zavolal a řekl, že se v jeho aplikaci Fotky objevily moje staré fotky… OBROVSKÉ PORUŠENÍ SOUKROMÍ. Vidím další zprávy o tomto. Kolik lidí získá cizí fotografie na zařízeních, která koupili od jiných lidí?
Uživatel uvádí, že jeho 12,9palcový iPad Pro čtvrté generace byl zcela vymazán a v té době na něm běžela nejnovější aktualizace. Po obnovení továrního nastavení nebyl iPad také přihlášen k Apple ID původního majitele, což zřejmě ukazuje, že k iPadu Pro byla připojena nějaká část jeho Apple ID nebo účtu iCloud. Je poněkud zvláštní, jak chyba v systému iPadOS 17.5 způsobuje, že se smazané fotografie znovu objevují i poté, co byl účet ze zařízení odstraněn. Fotografie, které byly obnoveny, byly pořízeny na iPhonu a synchronizovány s knihovnami fotografií iCloud a Apple ID předtím, než uživatel prodal své zařízení příteli.
Problém pravděpodobně pramení ze stejné chyby, která způsobila, že se smazané fotografie znovu objevily. Pokud se však jedná o tento případ, jedná se o obrovské narušení soukromí, protože vaše fotografie nebo videa se mohou ocitnout v zařízení kohokoli cizího poté, co jste je prodali na trhu. Uvidíme, jak se s tím společnost hodlá vypořádat. Problém pravděpodobně spočívá na straně serveru společnosti Apple a na nápravě by se mohlo pracovat, ale společnost v tuto chvíli nevydala oficiální prohlášení. O této události a možném řešení, které by ji mohlo napravit, vás budeme informovat, takže určitě zůstaňte s námi.