ps5 pro mockup HD scaled 1

O existenci systému PS5 Pro se díky různým únikům a zvěstem mluví téměř celý tento rok, ale v posledním díle State of Play, který byl odvysílán koncem května, nebyl nový hardware oznámen. S blížícím se koncem léta si někteří fanoušci kladli otázku, zda nebyla výkonnější iterace PlayStation 5 odložena.

Na veletrhu Gamescom 2024, který se konal minulý týden v Kolíně nad Rýnem, však vývojáři začali o systému mluvit.

V nedávném živém vysílání se italský web Multiplayer zmínil, že se od jednoho z vývojářů dozvěděl, že jeho hra byla odložena kvůli nadcházejícímu uvedení PS5 Pro na trh. Můžeme potvrdit, že jsme něco podobného slyšeli během jedné ze schůzek na veletrhu Gamescom 2024.

Vývojář, kterého nebudu jmenovat, otevřeně řekl, že obdržel specifikace PS5 Pro a je přesvědčen, že Unreal Engine 5 poběží na novém hardwaru mnohem lépe než na běžném PlayStationu 5. Vzhledem k okolnostem, které odhalil Multiplayer, jsem si jistý, že se nejedná o stejného vývojáře, se kterým mluvili. Navíc studio, od kterého informace pochází, není vůbec velké, z čehož je jasné, že hardwarové specifikace a detaily už má v rukou velké množství tvůrců her.

Lze tedy předpokládat, že oficiální oznámení se blíží. Pokud se podíváme na konzoli PS4 Pro, ta byla oznámena 7. září 2016 a následně uvedena na trh 10. listopadu. Totéž by se mohlo opakovat, jak koncem července naznačil jeden z průmyslových analytiků.

Zatímco čekáme, až společnost Sony oznámí to, co v tuto chvíli zřejmě ví celé odvětví, zrekapitulujme si věrohodnější úniky:

  • 45% zlepšení výkonu v rastrovaném vykreslování díky většímu GPU a rychlejší paměti
  • Výrazně vylepšená architektura sledování paprsků poskytující v průměru 2-3x zrychlení, s vrcholy 4x
  • Vlastní architektura strojového učení, která podporuje 300 TOPS při 8 bitech pro napájení techniky upscalingu PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), verze Sony Multi Frame Super Resolution založené na algoritmu PlayStation Machine Learning (PSML).
  • PSSR je verze Temporal Anti-Aliasing Upscaling (TAAU) vylepšená ML, která vyžaduje vstupy podobné NVIDIA DLSS nebo AMD FSR a plně podporuje kanály s vysokým dynamickým rozsahem (HDR). Nevyžaduje také trénink pro jednotlivé hry jako nejnovější verze DLSS.

Článek Systém PS5 Pro byl na veletrhu Gamescom 2024 veřejným tajemstvím se nejdříve objevil na GAME PRESS.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno