Byla zveřejněna nová studie, podle které 53 % hráčů dává přednost hrám pro jednoho hráče. Vzhledem k tomu, jak obtížné je pro hry s živou službou úspěšně proniknout na trh, je logické, že se na vrchol dostává stále více her pro jednoho hráče, které se ukazují být úspěšnější než jakékoli hry pro více hráčů.
Studie, kterou provedl Rhys Elliott, pojednává o tom, že většina příjmů na trhu AAA her pochází z nákupů ve hře, které jsou typické pro hry s živou službou. Trh je však také přesycen a některé hry s živými službami jsou od počátku neúspěšné.
Hry s živými službami se na trhu prosazují jen velmi zřídka a pokaždé, když se nějaká nová úspěšně prosadí, zmenší se tím prostor pro nové hráče. Přestože se řada vývojářů AAA her na konzolích a PC pokouší o velké příjmy z her s živou obsluhou, většina hráčů dává přednost hrám pro jednoho hráče.
Nejnovější zpráva společnosti Midia Research o hrách ukazuje, že hry pro jednoho hráče jsou preferovaným způsobem hraní her. Existují vývojáři, kteří dříve vytvářeli hry pro jednoho hráče a snažili se prosadit na trhu tvorby her s živou službou, ale zjistili, že to byl katastrofální neúspěch. Jedním z těchto příkladů je obrovský úspěch hry The Last of Us, ale hra The Last of Us Online nebyla zdaleka tak úspěšná a společnost Naughty Dog a PlayStation ji velmi rychle zavrhly.
Ačkoli se uvádí, že hry s živou hrou jsou v tomto odvětví převážně vítězi, nové hry pro jednoho hráče stále lámou rekordy a mohou generovat miliony. Zatímco většina lidí si vybaví například kultovní série jako The Legend of Zelda nebo Spider-Man, hry Elden Ring se prodalo 25 milionů kopií a hry Black Myth: Wukong 20 milionů. Obě hry jsou převážně pro jednoho hráče, přičemž Elden Ring nabízí možnost hry více hráčů pro ty, kteří o ni stojí.
Velký vliv na to, co hráči chtějí, má také věková kategorie. Například hráči mladší generace se více zaměřují na hraní her s živou obsluhou, přičemž jejich počet se začíná snižovat, jakmile dosáhnou věku kolem 20 let. Ti, kterým je více než 25 let, se nejvíce zaměřují na hry pro jednoho hráče, přičemž malá část hráčů hraje hry s živou obsluhou. Ti, kteří hrají hry pro jednoho hráče, mají tendenci používat také přenosná zařízení, jako je Steam Deck nebo PlayStation Portal, aby pro ně bylo hraní dostupnější.
Článek Studie ukazuje, že 53% hráčů preferuje hry pro jednoho hráče se nejdříve objevil na GAME PRESS.