20240924 193655

Asus se vrátil s další revizí svého ROG Delta headsetu po ROG Delta S a Delta S Animate přišel plnohodnotný nástupce ROG Delta II. S cenou 6.490,- korun se snaží zamíchat kartami u headsetů vyšší střední třídy, pojďte se podívat, jak se mu to povedlo.

ROG Delta II se nijak radikálně neodchyluje od designu předchozích modelů Delta. Headset zůstává věrný estetice ROG, s trojúhelníkovými náušníky a RGB osvětlení kolem okraje a loga ROG každého náušníku. Kovová ramena držící náušníky dodávají prémiový nádech, doplněný o značku „Republic of Gamers“.  ROG Delta II vsadily na minimalistické, ale intuitivní ovládání. Na pravém sluchátku je umístěno tlačítko Bluetooth a jeho nezávislé kolečko hlasitosti, levý náušník obsahuje port USB Type-C, vypínač a primární kolečko hlasitosti, to lze také stisknout a funguje jako ztlumení mikrofonu. Zde si dovolím malou kritickou poznámku hned ze startu, protože osobně bych dal přednost samostatnému tlačítku na vypnutí mikrofonu, několikrát se mi totiž stalo, že jsem vypnutím mikrofonu ztlumil i hlasitost headsetu a to je během hraní her nepřijatelné. Jinak se asi ptáte, proč oddělené ovladače hlasitosti? Protože na hedsetu můžete současně provozovat připojení pomocí 2,4 GHz a Bluetooth a každé připojené zařízení může mít vlastní úroveň hlasitosti. Takže si můžete například upřednostnit telefonní hovor před hrou atd.

ASUS ROG Delta II je dodáván s veškerým příslušenstvím potřebným pro připojení k PC nebo konzolím. Pro bezdrátové připojení je tu Bluetooth a 2,4 GHz přijímač s vlastním adaptérem pro porty typu A. ASUS také přibalil 2metrový kabel pro ty, kteří preferují analogové připojení, což je také způsob, jakým se připojíte k Xboxu. Přibalený USB-C dongle podporuje PC, Mac, PS5, Nintendo Switch a smartphony s kompatibilním portem, ale bohužel ne zařízení Xbox.

20240924 194650

ROG Delta II jsou lehká herní sluchátka, která váží jen 311 gramů s připojeným mikrofonem a 300 gramů bez něj. Balení navíc obsahuje výměnné látkové náušníky, které můžete snadno zaměnit za koženkové, tímto se hmotnost dále sníží o 3 gramy. Díky své flexibilitě je headset schopen padnout na téměř každou hlavu – nejvhodnější je pro střední až velké díky své uvolněné upínací síle. Delta II je skutečně pohodlný headset, polštářky náušníků jsou z paměťové pěny a zaručují opravdu velké pohodlí po dlouhou dobu. Opravdu velkorysé náušníky plně obepínají vaše uši, aniž by na ně tlačily. Jako člověk, který má větší hlavu a nosí brýle, jsem byl příjemně překvapen, jak pohodlné jsou a to se často nestává. Čelenka je polstrovaná a pružná s úzkým designem a na mé hlavě mě nikterak netlačila. Když už mluvíme o dlouhém používání, je potřeba zmínit, že výdrž baterie je výjimečná. S vypnutým RGB osvětlením získáte přes 100 hodin provozu na jedno nabití a neuvěřitelných 140 hodin s připojením přes Bluetooth. Překonává jej pouze HyperX Cloud Alpha Wireless s výdrží 300 hodin, ale ten zase nemá tolik funkcí.

Pokud chcete maximalizovat funkce ROG Delta II, je vyžadována softwarová sada Armoury Crate. Uvnitř aplikace získáte osmipásmový EQ a několik jeho předvoleb, které můžete použít pro různé typy her. V aplikaci je také funkce virtuálního prostorového zvuku, která mě příliš nenadchla, při mém testování se mi více líbil režim Dolby Atmos, který mám zakoupený ve Windows. Dolby Atmos dle mého dokázal lépe lokalizovat směr kroků ve FPS hrách než, virtuální prostorový zvuk z dílny Asus. Aplikace obsahuje řadu ovládacích prvků pro mikrofon, včetně šumové brány, potlačení ozvěny a redukce šumu, ale opět si musím postěžovat, protože ať jsem nastavil nízkou střední nebo vysokou redukci, tak můj parťák v party pořád  slyšel jak sem tam klepnu myší o podložku, nebo že se něco děje v mém pokoji. Toto se mi u jiných headsetů neděje. Zmínil bych, že Aplikace Armoury Crate se trošku déle instalovala. ale vše hned fungovalo a neměl jsem jediný problém s konektivitou.

A na závěr to nejdůležitější Asus ROG Delta II a jeho kvalita zvuku. ROG Delta II nabízí solidní výkon pro hraní her. Kvalita zvuku je hlasitá a jasná, s příjemnými basy. Pokud jde o poziční audio – přesnost polohy nepřátel je dobrá, neměl jsem problém určit směr kroků ve Warzone pokud mi je hra nabídla. Výstřely, kroky, nabíjení a exploze jsou od sebe jasně oddělitelné a každý zdroj zvuku je jasně znatelný, za to patří ROG Delta II palec nahoru. V závislosti na designu i žánru hry, headset s přehledem zvládá svou práci na jedničku. Co se týká poslechu hudby a sledování filmů tady už jsem tak spokojen nebyl, hudba se mi zdá v headsetu plochá, chybí mi tu plnost a bohatost. Podobné to bylo u filmu, kde jsem měl lehce problémy rozumět dialogům, scény vyzdvihující basy byly příjemné, ale výšky se mi zdály slabé a méně srozumitelné. Vím, že audio je hodně subjektivní pocit, ale asi můžu napsat, že Headset od Asusu je kvalitou zvuku na velmi podobné úrovni jako headsety společností Logitech, HyperX, nebo třeba Razer. Je tu zkrátka znát, že jsou tyto headsety primárně naladěny pro hraní her, ale Asus ROG Delta II zmíněné značky v některých aspektech převyšuje.

20240924 193737

Sluchátka ROG Delta II, jsou navržena pro hráče, jejíchž hlavními přednostmi jsou pohodlí, výdrž baterie a dobře vyvážený a solidní poziční zvuk, vhodný pro hraní her. Mikrofon je ostrý a čistý, ale se slabší redukcí okolního hluku. Díky třem režimům připojení, z nichž dva lze aktivovat současně se samostatnými nezávislými ovládacími prvky zvuku, jsou sluchátka také velmi univerzální a určitě dokáží zaujmout i nehráče. Asus ROG Delta II je velmi dobrý headset a pokud nejste vyložený audiofil milující plné tóny při poslechu hudby, nebo náruživý filmový fajnšmekr, budete s nákupem tohoto headsetu spokojeni.

Článek RECENZE: ASUS ROG Delta II – 100% zaměřeno na hry se nejdříve objevil na GAME PRESS.

ZANECHAT ODPOVĚĎ