Společnosti Apple se v Číně příliš nedaří a podle nejnovějších čísel výzkumné firmy se poprvé po mnoha letech propadla v tomto regionu pod pátou příčku.

Výsledky za druhé čtvrtletí naznačují, že Apple je nyní šestým největším prodejcem chytrých telefonů v Číně a konkuruje čínským značkám jako Huawei, Oppo, Vivo a dalším.

Čína je pro Apple jedním z největších trhů, a proto i nadále nabízel propagační akce a slevy na iPhone, ale bezvýsledně, protože podíl společnosti na trhu klesl ze 16 % na 14 %, uvádí společnost Canalys. Dodávky chytrých telefonů společnosti v tomto regionu meziročně klesly nejméně o 6,7 procenta, což může mít mnoho důvodů. Jednak se v regionu postupně zvyšuje konkurence a k propadu mohl přispět i nedostatek inovací v oblasti designu.

Konkrétně společnost Huawei se stala jednou z předních značek v regionu a její procesory Kirin jsou postupně lepší než čipy Apple řady A. Podle výzkumné společnosti vzrostly celkové dodávky chytrých telefonů v Číně ve druhém čtvrtletí oproti loňskému roku o 10 %, přičemž bylo dodáno až 70 milionů kusů. Společnost Vivo získala první místo s 13,1 milionu kusů, což jí zajišťuje 19procentní podíl na trhu, zatímco Oppo si ve stejném období zajistilo 11,3 milionu kusů a obsadilo druhé místo.

Třetí příčku obsadil Honor s 10,7 milionu kusů a čtvrtou Huawei, který se v posledních letech výrazně zlepšil, s 10,6 milionu kusů. Xiaomi si polepšilo a nasbíralo 10 milionů kusů, čímž se dostalo na první pátou pozici, ale Applu se to nepodařilo, protože se mu v Číně podařilo nashromáždit pouze 9,7 milionu kusů iPhonu.

Vzhledem k tvrdé konkurenci mezi výrobci smartphonů se systémem Android v Číně čelí společnost Apple obrovskému tlaku a v důsledku toho klesla pod první pětku žebříčku. Jak již bylo zmíněno, Apple propagoval iPhone řadou slev a nabídek, ale přesto se mu nepodařilo zajistit si pozici v první pětce. Nebýt propagačních akcí, mohla však být čísla společnosti Apple ještě nižší než nyní. Lze konstatovat, že na rozdíl od severoamerického trhu, který je baštou společnosti Apple, má tento region na čínském trhu tvrdou konkurenci.

S růstem místních společností v regionu by bylo pro Apple ještě těžší vrátit se do první pětky žebříčku a Apple Intelligence by to mohla změnit. Funkce umělé inteligence společnosti Apple však budou zpočátku dostupné pouze v americkém anglickém jazyce, což znamená, že její poptávka v Číně bude omezená, dokud Apple jazyk neaktualizuje. O nejnovějších informacích vás budeme informovat, takže se nezapomeňte podělit o své názory v komentářích níže.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno