Není to tak dávno, co Audeze přinesl audiofilům velmi kvalitní zvuk a 3D sledování pohybu hlavy s headsetem Mobius, který byl navržen speciálně pro videohry. Audeze je mezi audiofili poměrně známou značkou, ovšem mezi hráči už to tak slavné není a tak došlo ke spojení s HyperX a vznikl nový headset HyperX Cloud Orbit S, který jsme měli možnost v redakci otestovat.

Cloud Orbit S je jedinečným uzavřeným wired headsetem v rodině HyperX Cloud, protože jako jediný nabízí krystalicky čistý zvuk díky magnetoplanárním 100mm ovladačům Audeze a Waves Nx. Ve zkratce to znamená, že Cloud Orbit S mají za úkol nabídnout stejný zvukový zážitek jako Audeze Mobius.

Spekulace na úvod

Hned na úvod se musím přiznat ke své osobní spekulaci, že HyperX Cloud Orbit S jsou jen přelogovaným headsetem Audeze Mobius, kterému HyperX propůjčil své jméno a sluchátka se řádně dostala tam, kam byla původně zamýšlena, tedy mezi hráče. Ostatně odstavec věnovaný designu to dokazuje. Osobně s tím nemám žádný problém a myslím si, že z tohoto spojení mohou velmi dobře profitovat obě značky.

Design

Od okamžiku, kdy rozbalíte krabici, která mimochodem nepůsobí dojmem, že by se v ní ukrýval prémiový headset za více než 8k a ze kterého byste měli pocit výjimečnosti (ok, nekupuji krabici, ale to co je uvnitř), na vás samotné HyperX Cloud Orbit S působí robustním a bytelným dojmem. Headset je vyveden v černém a šedivém plastu s měkkým koženkovým polstrováním. Tento design prostupuje vysoce kvalitní a minimalistický estetický vzhled. I přes řadu ovládacích prvků a zdířek, které se nachází na levém náušníku, se podařilo zachovat nerušený design. Oba náušníky, které skvěle eliminují okolní ruch, se dají otočit o více než 90 stupňů a při nošení na krku nijak nelimitují pohyb hlavy a poskytují maximální možný komfort. Ostatně design headsetu je jen lehce poupraven, jinak se do detailu shoduje s Audeze Mobius a to včetně umístění všech ovládacích prvků, tvaru náušníků a dalších detailů.

3D – Audio

Podobně jako Mobius vytváří Cloud Orbit S 3D zvukové prostředí okolo hlavy uživatele. Výhodou toho při hraní her, zejména multiplayerových FPS, je, že každý zvuk pochází z místa, kde je jeho skutečné umístění. Takže skutečně uslyšíte například blížící se kroky vlevo vzadu. Díky technologii 3D sledování hlavy navíc při pohybu hlavy zůstanou zvuky stále na svém místě, což může vytvářet praktickou výhodu při hraní, ovšem osobně tuto výhodu spatřuji snad jen při hraní FPS a ve VR. Čím je to způsobeno, jednoduše do headsetu byl implementován gyroskop, který po vycentrování jasně určuje polohu hlavy.

Přiložený manuál a software umožňují uživateli přizpůsobit si nastavení HRTF s ohledem na nastavení svého osobního 3D prostoru, který zahrnuje kalibraci polohy hlavy a další. Navíc si můžete upravit různá nastavení ekvalizéru tak, abyste ještě více optimalizovali zvukový výstup pro daný typ hry, nebo poslech hudby. Změna nastavení EQ za chodu může být provedena rychle. Existuje několik různých zvukových režimů, které lze rychle přepnout pomocí kolečka hlasitosti a 3D tlačítka. Různé zvukové režimy jsou 3D manuální, 3D automatický, 3D zapnuto a 3D vypnuto. Rozdíl mezi manuálním a automatickým je, že oba umožňují sledování hlavy, ale automatický má středový bod, který sleduje vaši hlavu, kdykoli se pohne, zatímco manuální vyžaduje, aby bylo 3D tlačítko stisknuto a aktualizovala se tak poloha uživatele. Navíc můžete využívat 7.1, 2 kanálový mód a hi-res 2 kanálový mód.

Jak už jsem uvedl tak Cloud Orbit S jsou kabelová sluchátka, která lze použít s přiloženým kabelem USB nebo 3.5 mm jack kabelem. USB je kompatibilní s PC, PS4 a Switch. S 3.5 mm jackem potom se všemi zařízeními, které mají tento port. Je mi líto majitelů nových Samsungů řady Note 10 i uživatelů iPhonů. Ještě doplním, že v případě zapojení sluchátek pomocí USB kabelu mi přišel zvuk o maličko lepší, než s jackem. Osobně si troufám tvrdit, že když už mají sluchátka implementovanou baterii pro gyro a možnost použití s 3,5mm jackem, je až škoda, že HyperX neimplementoval alespoň možnost propojení pomocí Bluetooth, už jsem si zvykl na svobodu, kterou mi v dnešní době nabízí bezdrátové technologie.

Co to 3D?

3D efekt zní možná jako marketingový trik, ale dokud jsem jej nevyzkoušel při hraní FPS, tak jsem tomu také nevěřil. Ovšem hraní battle royale režimu Blackout v Call of Duty: Black Ops 4, mě přesvědčilo o tom, že to smysl má. Ovšem FPS je asi jediným herním žánrem, kde tuto funkci naplno využijete, u příběhových a dalších her, včetně poslechu hudby a sledování filmů jsem tuto funkci vypínal, protože to rušilo jinak skvělý audio zážitek, který 100mm magnetoplanární ovladače poskytují. Jednoduše poslouchat hudbu a poslouchat různé nástroje kolem vás je skvělý zážitek sám o sobě. Škoda jen že když už je 3D technologie zahrnuta, limituje vás drátové propojení.

Mikrofon

Dalším aspektem, který překročil mé očekávání, byla kvalita zaznamenávaného zvuku pomocí oddělitelného mikrofonu. Sice jsem zprvu musel hledat správnou polohu, aby mě kolega v Discordu vůbec slyšel, ale následně uvedl, že má pocit, jako bych seděl přímo vedle něj a že můj hlas zní asi nejlépe ze všech dosud mnou testovaných a používaných headsetů. Já osobně nejsem fanoušek oddělitelných mikrofonů a ze všeho nejraději mám mikrofony implementovány přímo do náušníků, vysouvací, nebo alespoň na otočném rameni.

Suma sumárum

HyperX Cloud Orbit S, potažmo „převlečené Audeze Mobius“, patří mezi prémiové headsety, který nabízí krystalicky čistý zvuk doplněný o zajímavou 3D technologii, která ne vždy najde své využití. Jsou vyrobeny s velmi kvalitních materiálů a jejich odnímatelný mikrofon poskytuje velmi vysokou kvalitu záznamu hlasu. Avšak s další generací si přeji, aby společnosti přišli s bezdrátovou verzí těchto sluchátek a mikrofonem, který bude nedílnou součástí headsetu.

HyperX Cloud Orbir S se prodávají za cenu cca 8.490,- CZK

Děkujeme společnosti HyperX za zapůjčení headsetu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno