Vyhřívaný volant, asistenční software a další nepodstatné funkce jsou rovněž ukryty za paywall.
BMW testuje funkci zamykání určitých funkcí ve svých vozidlech, které se zpřístupní za měsíční předplatné.
Jak uvádí The Drive(Otevře se v novém okně), Jižní Korea je testovacím prostorem pro zjištění, zda jsou noví majitelé automobilů ochotni měsíčně platit za odemknutí nepodstatných, ale žádoucích možností na svém vozidle. Například vyhřívaná sedadla vyžadují přihlášení k předplatnému ve výši 18 $ měsíčně. Některé peníze lze ušetřit, když zaplatíte 176 USD za rok nebo 283 USD za tři roky. Trvalé odblokování možnosti vyhřívání sedadel v autě stojí 406 USD.
Podobné možnosti předplatného jsou nabízeny pro software BMW Driving Assistance Plus (od 1 $ měsíčně), asistent dálkových světel (od 8 $ měsíčně), vyhřívaný volant a generátor umělého hluku pro určité modely EV. Jejich odemknutí jednoduše vyžaduje přihlášení k jednotlivým předplatným prostřednictvím chytrého telefonu nebo PC.
Je až neuvěřitelné, že automobilky začínají mít tu drzost přemýšlet o tom, že spotřebitelům prodají automobil za nemalé peníze a ještě jeho funkce uzamknou za paywall. Jaký jiný důvod než nenasytnost korporátu může stát za pravidelnými měsíčními platbami za vyhřívané sedadlo? Takovéto funkce si jsem schopen představit jen v případě carsharingu.
Co si o tom myslíte vy?