Pokud patříte mezi spotřebitele, kteří na trhu vždy vyhledávají zařízení s nejlepším poměrem cena / výkon, potom byste měli zcela jistě zpozornět, protože společnost TCL nabízí velmi zajímavou televizi s velmi nadstandardní výbavou jak pro fanoušky filmů, tak i náruživé hráče. Jestli právě toto je ten správný televizor do vašeho obývacího pokoje nebo herního doupěte jsme se pokusili zjistit.

Během naší recenze TCL C63 (50C635) nás nová QLED TV přesvědčila kvalitou obrazu i zvuku a je důkazem toho, že i v nižších cenových hladinách můžeme najít kvalitní kousky.

Nová řada TCL C63 se na papíře jeví jako soubor špičkových technologií v novém pojetí. Televizor disponuje obrazovkou s rozlišením 4K s podporou HDR10,HLG, HDR10+, Motion Clarity, Quantum Dot QLED, který kombinuje skvělý jas a hlubší černou. To vše podporuje zvuk Dolby Atmos, Dolby Vision a softwarové funkce s plnou podporou Google TV. To na úvod nezní vůbec špatně že?

Design a kvalita provedení.

Když mi kurýr přivezl TV domů můj první dojem byl, že ji snad cestou z krabice někdo odcizil. TV je opravdu velmi lehká a to pouhých 10,3kg, takže se nemusíte obávat připevnit ji kupříkladu na sádrokartonovou zeď. Pokud ji nechcete umístit na zeď pomocí VESA držáku, potom vám poslouží dva kovové stojánky na které se TV postaví. S jejich montáži není žádný problém a zvládne ji i samoživitelka. Totiž nožičky stačí přišroubovat pomocí přiložených šroubů s křížovou hlavou. U větších modelů je navíc možné připevnit nožičky buď více k okraji obrazovky, nebo více do středu obrazovky, díky tomu tak mnohým uživatelům odpadá přemýšlení nad tím, zda mají doma dostatečně velký kus nábytku na kterém bude TV umístěna.

Kovové provedení držáků a podstavce navíc pomáhá dodat televizoru sofistikovanější vzhled. Celkově mi připadá, že společnost TCL dbala i na estetickou stránku řady C63 díky tenkým kovovým rámečkům a většímu důrazu na detail. Spodní okraj je o něco širší a jsou na něm uvedena loga TCL a Onkyo. Celkové televize působí o něco tlustším dojmem než dražší panely, ale pravdou je, že já osobně s tím nemám nejmenší problém. Všechny konektory pro připojení jsou ukryty na pravé straně a sestávají ze  3 vstupů HDMI kompatibilních se standardem 2.1, vstupem pro antény DVB-T2/C/S2, slotu pro modul CAM, optického a analogového digitálního výstupu pro připojení sluchátek nebo soundbaru, vstup pro ethernetový kabel a 2 USB porty.

Příjemným překvapením byly i dva ovladače, které jsou součástí balení a vy se tak můžete rozhodnout, zda dáte přednost modernější verzi ovladače s menším počtem tlačítkem a inteligentní navigací, nebo staromódnímu ovladači s číselníkem, který potěší zejména starší ročníky.

Technické Specifikace:

• Rozlišení – 3840 x 2160 @ 60 Hz Quantum Dot
  • Technologie –  HDR10, HLG, HDR10+ a DOLBY VISION, Google TV
  • Zvukový výkon – 2x10W
  • Hudební výkon – 2x20w
  • Reproduktory – Onkyo
  • Zpracování zvuku – Dolby Atmos, Virtualization & upmix
  • Antény – DVB-T2/C/S2
  • CI+ – Ano
  • Aplikace – Netflix, YouTube, Amazon Prime, AppleTV+ a další

Kvalita obrazu a zvuku

TCL C63 je vybavena procesorem ARM Cortex-A55, což je čtyřjádrový procesor s frekvencí 1,3Ghz doplněn o GPU Mali G31 a 2GB RAM a 10GB vnitřního uložiště pro instalaci aplikací nebo nahrávání pořadů. Díky 2GB RAM je operační systém televizoru o něco pomalejší, ale když se podíváme na cenu, tak je jasné, že k zachování maximálního možné kvality obrazu a velmi příznivé cenovce, je toto oblast, u které lze přimhouřit oko.

Co se kvality obrazu týče, tak ten je v poměru k ceně vlastně v pořádku, i přes fakt, že se zde jedná o VA LED, které nenabízí tak temně černou díky nerovnoměrnému podsvícení jako OLED nebo Mini LED, na druhou stranu display se vyznačuje špičkovým jasem kolem 400 nitů, takže přirozenost barev je velmi příjemná i za intenzivního denního světla. Zdá se, že v TCL opravdu dbají na kvalitu kalibrace obrazu a kupříkladu od mého staršího modelu společnosti Samsung jsem zde nemusel po vybalení nic upravovat a s obrazem jsem byl maximálně spokojen. Televizor nabízí i dva režimy obrazu světlý a tmavý, kdy při světlém režimu dokáže z obrazu vytáhnout i sebemenší detaily, to se hodí například při sledování obsahu ve vysokém rozlišení například z Disney+, Netflix, HBO Max a dalších. Naopak tmavý režim dokáže skrýt vizuální nedostatky obsahu s nižším rozlišením. K obrazu mám ale i lehkou výtku a to, že i po různých úpravách v nastavení jsem se nemohl zbavit pocitu, že mě televizor „tahá za oči“ trošku více než dražší konkurenční modely. Toho si všimnete jak při hraní her. U filmů, zejména u těch, které jsou ohraničeny černými pruhy, si potom díky VA LED povšimnete výrazného zvyšování/snižování jasu při přechodech mezi světlejšími a tmavšími scénami. Tento jev jsem se snažil co nejvíce eliminovat na vypnutím pomůcek jako zřetelnost pohybu, nastavení panelu na jasný atd. Tento jev ovšem zcela mizí v okamžiku, kdy je obraz přes celou obrazovku. Ale opět, jak jsem uvedl již několikrát, tak i zde platí, že abyste získali to nejlepší, musíte utratit více jak dvakrát tolik. Celkově zde pořád mluvíme o opravdu kvalitním QLED televizoru.

Během počátečního nastavení softwaru máte na výběr mezi Google TV a „Smart TV„. Samozřejmě můžete mít oboje. Televizor je vybaven dle standartu všemi aplikacemi pro sledování filmů a seriálů ve vysoké kvalitě. Takže se nemusíte bát, že byste byly ochuzeni o Netflix, Disney Plus, HBO Max a další.

Co se zvukového výstupu týče, tak spolupráce se společností Onkyo je velmi cítit. Reproduktory jsou schopny vyprodukovat opravdu vysokou hlasitost a i přes fakt, že se jedná o poměrně tenký televizor, tak má skutečně příjemné a plné basy. Dolby Atmos potom samozřejmě potěší všechny audiofily. Celkově je zvuk velmi čistý ve středně vysokém pásmu, což vám umožní dokonale rozumět rozhovorům jak ve filmech, tak ve hrách.

Hraní her

Vzhledem k faktu, že TCL C63 je vybavena technologiemi VRR a FreeSync, je tak ideální i pro hraní her na konzolích nové generace nebo PC. Přítomnost vstupů HDMI 2.1 a ALLM (Auto Low Latency Mode) navíc garantují vstupní zpoždění menší než 15 milisekund.

Společnost TCL se chlubí tím, že je oficiálním televizorem pro hru Call of Duty což zajisté svědčí o tom, že je postaráno o váš herní komfort ať už hrajete na čemkoli. Celkově jsem se při hraní her velmi dobře bavil a televizor se nechoval vůbec špatně. 2Gb RAM se ale projeví i při použití s PC, kdy při klávesové zkratce alt+tab, docházelo k lehkým prodlevám se zobrazením nové plochy, pokud patříte mezí náročné uživatele a toto chcete minimalizovat, budete muset sáhnout hlouběji do kapsy.

Celkové zhodnocení

TCL C63 je aktuálně na trhu v pěti různých velikostních variantách (43, 50, 55, 65 a 75 palců), přičemž námi testovaný model – tedy 50″ – se v době psaní této recenze prodává za 13.990,- korun. Za tuto cenu dostanete v této cenové hladině nadstandardně vybavený televizor, který skvěle odvede svou práci jak při sledování televize, filmů i hraní her navíc s velmi slušným ozvučením. Bonusem je aktuálně také 1 rok prodloužené záruky, který obdržíte po registraci produktu, budete tak mít garanci po dobu 3 let, což je příjemné. Negativem je potom pomalejší odezva od systému, za což může menší množství paměti RAM. Pokud patříte do kategorie náročného diváka nebo hráče, potom se podívejte na modely TCL řady C93 a C83, které disponují 144 Hz VRR a 120 Hz VRR z Mini LED panely, ovšem připravte se, že si budete muset sáhnout do kapsy pro více jak dvojnásobek svých úspor.

PŘEHLED RECENZE
TCL 50C635
85 %
recenze-tcl-c63-50c635-nejlepsi-pomer-cena-vykonModelová řada televizorů C63 od společnosti TCL ve své cenové třídě nadstandartní výbavu nejen v podobě reproduktorů Onkyo s Dolby Atmos, ale i obrazovou kvalitu ve 4K@60Hz s HDR10+ Dolby Vision a Motion Clarity. Hráče zaujme implementace technologií VRR, FreeSync a ALLM zajišťující velmi rychlou odezvu a kompatibilitu s nejnovějšími herními konzolemi. Pomyslným trnem v oku tak zůstává jen 2Gb RAM, díky kterým je systém televizoru o něco línější.

ZANECHAT ODPOVĚĎ