Herních sluchátek je na trhu celá řada, ovšem herních sluchátek přímo do uší je na strhu velmi omezené množství a těch, která jsou navržena pro použití přímo s herními konzolemi je ještě méně. Společnost Sony se toto rozhodla změnit a proto přinesla na trh řešení v podobě Sony Inzone Buds.

Inzone Bunds jsou dalším produktem řady Inzone, která se zaměřuje především na hráče, přičemž nová Buds doplňují řadu skvělých velkých sluchátek Inzone H9, H7 a H5.

Design a první dojem

I když Inzone není produktem výhradně určeným pro PlayStation, tak tyto produkty nesou stejné barevné černo-bílé schéma jako PlayStation 5 a tak se k této konzoli skvěle hodí a jsou s ní plně kompatibilní. Jsou ale také v celé černé variantě, kterou vlastním já. Jejich konstrukce je podobná Samsung Galaxy Buds 2, s mírně tlustším tělem, které poskytuje prostor pro dotykové ovládání, o kterém si povíme níže. Ovládání je pokryto také leštěným plastem, na kterém ulpívají otisky prstů. Inzone Buds neobsahují žádné zbytečné RGB osvětlení, které by snižovalo výdrž baterie a to ani na nabíjecím pouzdře, které je v porovnání s konkurenci poměrně veliké a je vybaveno USB-C nabíjecím portem.

Uvnitř pouzdra najdete 2,4GHz USB-C přijímač. Pomocí USB-C dongle využijete sluchátka na čemkoli, co nepodporuje Bluetooth LE Audio. Jakmile je přijímač připojen k portu USB-C, jednoduše posuňte přepínač na desce a vyberte zařízení.

Inzone Buds využívají Bluetooth 5.3. Abyste mohli používat Bluetooth, musíte vlastnit zařízení s LE Audio. Novější telefony, jako je Samsung Galaxy S23, vám umožňují připojit se k Inzone Buds bez problémů, ale některá starší zařízení Android, Apple ale i Nintendo Switch nejsou jednoduše kompatibilní.

Pohodlí

Na první pohled se mohou sluchátka zdát, že nebudou příliš pohodlná, ale opak je pravdou a musím říci, že po chvilce jsem úplně zapomněl na to, že je mám v uších, navíc sluchátka velmi dobře drží a nemají tendenci vypadávat, ale to může být dáno jedinečným tvarem uší každého jedince. K většímu pohodlí přispívá také čtveřice výměnných silikonových koncovek v různých velikostech. Sluchátka se tak dají nosit bez problému celý den, aniž by vás jakkoliv obtěžovaly.

Jak jsem uvedl, tak sluchátka poskytují dostatečný prostor pro dotykové ovládání, ovšem to má jisté mezery a prostor pro zlepšení. Dotykové plochy nejsou příliš citlivé a přepínání mezi různými režimy vyžaduje poměrně dlouhé stisknutí. Klepnutí na levé sluchátko nabízí možnost přepínání Ambientních módů. Dvojité poklepání potom přijme nebo ukončí hovor. Osobně bych měl toto raději nastaveno opačně.

Funkce

Největší devizou je ANC, které je u Inzone Buds jedním z nejlepších, které jsem měl zatím možnost testovat a popravdě se mu blížilo jen potlačení u sluchátek JBL Quantum TWS AIR. ANC je zde naprosto přirozené a není nijak umělé, jako například u nedávno testovaných sluchátek Asus ROG Centra True Wireless. Součástí ANC je také režim Ambient (monitorování okolního zvuku), což je další oblast, ve které InZone Buds vynikají a i zde je mohu nejblíže přirovnat uvedeným JBL.

Zvuk

Sluchátka Sony Inzone Buds jsou navržena tak, aby vyhovovala jak potřebám hráčů, tak i pro každodenní používání. Sluchátka znějí opravdu skvěle, ale lehce postrádají silnější basy. Zde je vidět, že jsou primárně určena pro hraní her, kde hráči více potřebují slyšet vyšší frekvence kvůli pohybu nepřátel. Naštěstí je zde možnost vlastního nastavení EQ prostřednictvím InZone Hub, kde si basy můžete sami přidat, ovšem není to o moc. Celkově je zvuk opravdu čistý a ostrý a skvěle vyniká ve středním pásmu a celkově řečeno je příjemně hřejivý. Při hraní her nabízí prostorový zvukový výstup, který celkově přispívá k pohlcujícímu zážitku s velmi dobrou lokalizací nepřátelských kroků a střelbou. Sony také přineslo některé ze svých mainstreamových technologií do InZone Hub. Pomocí aplikace můžete změřit uši pomocí obrázku a vytvořit si vlastní profil prostorového zvuku.

Aplikace

InZone Hub je nezbytným společníkem sluchátek InZone Buds a umožňuje vám přizpůsobit si funkčnost a zvukový profil sluchátek. Ekvalizér nabízí několik předvoleb jako Bass Boost a Music/Video a také vlastní profil. Bohužel si můžete upravit jen tento jeden vlastní profil, takže nemůžete nastavit více EQ a rychle mezi nimi přepínat. Výhodou je, že InZone Hub aplikuje tento EQ přímo do sluchátek, která potom můžete používat na více zařízeních.

Na PC vám InZone Hub vytvoří ve Windows dva virtuální kanály, které vám umožní odděleně směrovat zvuk hry a chatu a upravit jejich vzájemnou hlasitost. Toto také funguje na PS5, kde si můžete upravit vzájemnou hlasitost chatu a hry.  K ovládání vyvážení také nemusíte chodit do InZone Hub. Klepnutím na sluchátka můžete nastavit hlasitost hry a chatu. Kromě toho může aplikace přehrávat testovací tóny pro přizpůsobení zvukového profilu a dokonce vám sdělit, zda jsou koncovky sluchátek zvukotěsné.

Mikrofon

Pokud jde o mikrofon, tak ten dělá to co má a při testování mě lidé na telefonu slyšeli a nikterak si nestěžovali na to že by mi nebylo rozumět nebo že by byl zaznamenán ruch okolí, totéž platí pro chatování na Discordu a PS5. Zde sluchátka těží z potlačení hluku pomocí AI od Sony, které odvedlo dobrou práci při eliminaci hlasitých zvuků, jako je psaní na klávesnici nebo kýchání atd. Ovšem pokud byste chtěli sluchátka používat pro nahrávání podcastů, tak na to rovnou zapomeňte, k těmto účelům slouží zcela jiná zařízení například HyperX Procast.

Baterie

Výdrž baterie je také velmi solidní, samotná sluchátka vydrží v provozu 12 hodin přes připojení 2,4 GHz a dalších 12 hodin máte k dispozici v nabíjecím pouzdře.

Celkové hodnocení

Sony Inzone Buds jsou skvělá nejen herní sluchátka s dlouhou výdrží, která jsou velmi pohodlná a odvádí skvělou práci v oblasti ANC. Jejich hřejivý zvukový projev je radost poslouchat jak při poslechu hudby, tak i při hraní her. Negativa spočívají v konektivitě pomocí Bluetooth LE, slabším basovým projevem a horšímu dotykovému ovládání.

Článek RECENZE: Sony Inzone Buds – Suchátka pro PC, PS5 a další se skvělým ANC, ztrácí však omezenou konektivitou se nejdříve objevil na GAME PRESS.

ZANECHAT ODPOVĚĎ