Vlastníte starší grafické karty Nvidia GeForce RTX řady 20 a řady 30 a mrzí Vás, že nejnovější technologie generování snímků spojená s DLSS 3 je dostupná pouze na nejnovějších kartách řady 40, které jsou pro vás cenově nedostupné? Máme pro vás tip na řešení, které vám funkci generování snímků přinese i na vaše starší grafické karty.

Ano, s tímto řešením jsou spojena jistá – řekněme drobná omezení, ale věřte, že konečný výsledek vždy stojí za to.

Funkce generování snímků se nedávno stalo open source, protože AMD do své iniciativy GPUOpen přidalo generaci rámců FSR 3, čímž přineslo konkurenci DLSS 3, uzamčené výhradně pro GPU řady RTX 40. Oficiální podporu FSR 3 jsme zatím viděli v malém množství her, ale vydání open source zdrojového kódu nám přineslo DLSSG do FSR3 – mod, který funguje s jakýmkoli titulem podporujícím generování snímků DLSS 3 a vymění řešení Nvidia za FSR 3. Výsledkem je, že majitelé karet Nvidia RTX řady 20 a 30 mají nyní vlastní řešení generování snímků.

Přinejmenším jeden další mod DLSS 3 na FSR 3 se chystá, ten má fungovat i na hardwaru AMD, ale v tuto chvíli je první řešení od ‚Nukema‘ určeno výhradně pro uživatele Nvidie. To je dáno povahou modifikace, která se skládá ze dvou částí. Nejprve jednoduše zkopírujete dva soubory DLL do adresáře hry a poté spustíte položku v registru, která oklame váš počítač tak, aby si myslel, že vaše GPU je kompatibilní s DLSS 3, i když tomu tak není. Zapněte hru a volba generování snímků DLSS 3 již nebude šedá. Zapnutím volby se však aktivuje mod FSR 3, nikoli původní DLSS 3.

Má to zajímavé vedlejší efekty. Oficiálně FSR 3 funguje pouze se vstupy FSR 2. Tento mod vám však umožňuje používat FSR 3 s jakýmkoliv vstupem, který si vyberete – takže pro hru jako Marvel’s Spider-Man: Miles Morales můžete přidat generování snímků do FSR 2, XeSS, DLSS, Insomniac’s ITGI nebo snímků s nativním rozlišením. To je vhodné pro majitele karet RTX, kteří mohou těžit z použití prostorového upscalingu DLSS namísto FSR 2.

Mod pro generování snímků jsme testovali u velmi náročných her, jako je například Dragons Dogma 2, kde jsou standardně propady snímků velmi velké, ovšem po aplikaci tohoto řešení se snímková frekvence zvýšila až ke 100 snímkům za vteřinu a to u karty RTX 2070. Totéž platilo i pro hru Remnant 2, jejíž technický stav se s vydáním nejnovějšího DLC The Forgotten Kingdom velmi zhoršil, ovšem díky módu hra opět běžela s trojnásobně vyšším počtěm snímků. Návod, jak na to naleznete v níže přiloženém videu.

Myslím, že většina lidí bude ohromena okamžitým zvýšením fps při zapnutí této injektované verze FSR3, a pokud bude snímková frekvence dostatečně vysoká, jakékoli zvýšení vstupní latence bude zanedbatelnou cenou za tuto přidanou hodnotu.

Zvýšení snímkové frekvence způsobené modem je skutečné. Podíváme-li se na benchmark Cyberpunk 2077 pomocí RT Overdrive při 1440p DLSS výkonovém režimu s aktivní rekonstrukcí paprsku, přináší přibližně 67procentní zvýšení snímkové frekvence, takže se výkon posouvá z nějakých 50-60 na zhruba 100 fps, což je dobré.

Jaká jsou tedy omezení a překážky?

Co se překážek týče, tak zde je několik drobností, které je třeba učinit ručně, jako je nahrání dll souborů přímo do složky s nainstalovanou hrou. Někdy je třeba dohledat starší verzi souborů ve hře, které vývojáři s patchem nahrazují a které nemusí být s módem vždy kompatibilní. s Tímto jsme se setkali u výše zmíněné hry Remnant 2.

Jedním z nejdůležitějším omezení je, že mod nelze použít u multiplayerových her jako Call of Duty atd, protože je mod vyhodnocen jako jistá forma cheatu.

Posledním problémem, kterého si můžete všimnout, je jakýsi efekt tečkovaného šumu, který se někdy objevuje v oblastech s velkým kontrastem, které se rychle pohybují. Důvodem je rozlišení FSR 3, které se zdá být rozptýlené, takže prvky obrazovky mohou vypadat více v šumu v závislosti na tom, jak rychle dochází ke změnám na celé obrazovce. Jsou zde další drobné problémy, ale připomeňme si, že se jedná o zcela neoficiální mod, který se nezaměřuje na špičkovou kvalitu obrazu, ale na maximální zvýšení snímkové frekvence.

Jednoznačný přínos v podobě vyšší snímkové frekvence, který otevírá dveře k plynulejšímu hraní uživatelům se staršími grafickými kartami Nvidia GeForce RTX 20 a 30 je k zcela nezpochybnitelný.

Takže pokud nechcete aktuálně vydat nemalé peníze za novou grafickou kartu řady 40, tak zcela jistě vyzkoušejte tento bezplatný mod, který jistě stojí za to vyzkoušet.

Článek Mód DLSS 3/FSR 3 přináší funkci generování snímků i na grafické karty Nvidia z řady 20 a 30 se nejdříve objevil na GAME PRESS.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno