microsoft udajne-propusti-vice-nez-10 000-zamestnancu

Společnost Microsoft v rámci posledního kola propouštění propustila přibližně 9 000 zaměstnanců, což se dotklo 4 % celkové pracovní síly společnosti. Podle deníku The Seattle Times je to vše součástí mandátu společnosti omezit výdaje a vytvořit prostor pro zvýšení výdajů na infrastrukturu umělé inteligence.

Zpráva uvádí, že to není úplně tak, jak minulý týden odhadoval jeden herní vývojář z Halo Studios, když prohlásil, že Microsoft dělá vše pro to, aby nahradil personál agenty umělou inteligencí. Microsoft však skutečně co nejvíce snižuje náklady, aby se přizpůsobil svým plánovaným výdajům v této oblasti ve výši přes 80 miliard dolarů, což je o 25 miliard dolarů více než v předchozím roce. Tyto investice považuje Microsoft za nutnější než kdy jindy, přičemž Open AI v poslední době ukazuje své tesáky v rámci komplikovaného partnerství.

Škrty však silně poškozují reputaci společnosti v jiných oblastech, jako jsou hry. Microsoft utratil desítky miliard za herní akvizice, jako je mateřská společnost Bethesdy, ZeniMax Media, a Activision Blizzard, aby rozšířil svou knihovnu předplatného Game Pass. Uživatelská základna však nerostla zdaleka tak, jak se doufalo, a analytici nyní tvrdí, že Xbox možná vsadil na špatného koně, protože předplatné není pro hráče stejně atraktivní jako pro fanoušky hudby nebo televize/filmů.

Reakce odvětví na poslední propouštění byla navíc ještě ostřejší než kdykoli předtím. Čtrnáct měsíců poté, co Microsoft zrušil společnost Tango Gameworks, která vydala úspěšnou a kritikou oceňovanou hru (Hi-Fi Rush), zrušil slibnou online looter střílečku od ZeniMax Online Studios, tvůrců The Elder Scrolls Online, jedné z nejvýkonnějších herních divizí. Bývalí vývojáři se proti tomuto rozhodnutí ohradili s tím, že projekt se konečně ubíral skvělým směrem, a objevily se zvěsti, že dokonce i generální ředitel herní divize Microsoftu Phil Spencer si při hraní vertikálního kousku Project Blackbird na začátku letošního roku užil své.

Jediným logickým závěrem je, že výkonný ředitel si sám nepřál hru zrušit, ale mohl k tomu dostat pokyn shora. Dokončení projektu Blackbird by stálo poměrně dost, protože se právě chystal spustit produkci s odhadovaným spuštěním koncem roku 2028 a Microsoft měl jiné priority – především posílení své infrastruktury umělé inteligence. Pro hráče i vývojáře je to ale škoda.

Co si škrtech a investicích Microsoftu do AI myslíte? Jak vnímáte aktuální situaci a kam si myslíte, že herní průmysl směřuje?

Článek Za propouštěním v Microsoftu stojí zvýšené výdaje na infrastrukturu AI se nejdříve objevil na GAME PRESS.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno