Mohlo vzrušení z konverzačních AI chatbotů vychladnout? Podle izraelské softwarové a datové společnosti Similarweb se celosvětová návštěvnost webu ChatGPT (chat.openai.com) z počítačů a mobilních zařízení od května do června snížila o 9,7 %.

V USA byl pokles o 10,3 %. V každém případě to byl první meziměsíční pokles na webu. Doprovázelo to pozorování Sensor Tower, že stahování klienta ChatGPT iOS v červnu kleslo poté, co na začátku měsíce dosáhlo nového stropu.
Další data zveřejněná Similarwebem potvrdila klesající zájem o ChatGPT. Unikátní globální návštěvníci webu ChatGPT klesli od května do června o 5,7 %, zatímco doba strávená uživateli na webu klesla o 8,5 %. Návštěvnost webů Bing pro počítače a mobilní zařízení, z nichž oba zahrnují ChatGPT, vzrostla mezi únorem a březnem podle grafu zveřejněného na Similarwebu. Od maxima v březnu se tento provoz od té doby v dubnu, květnu a červnu snížil.
Zdroj: SimilarWeb
Společnost OpenAI, která vlastní ChatGPT, nemusí poklesem trpět, i když její udržování v provozu stojí odhadem 700 000 USD denně. Jak uvádí Similarweb, „webová stránka ChatGPT primárně slouží jako vedoucí ztráta generující potenciální zákazníky pro OpenAI, což zpřístupňuje její technologii jiným společnostem, aby je mohly zabudovat do svých aplikací.“ Příjmy vydělané OpenAI pocházejí od předplatitelů webu OpenAI, kteří chtějí mít přístup k nejnovější verzi ChatGPT.
Například předplatitelé webu OpenAI v současné době mohou používat verzi GPT-4, zatímco bezplatní uživatelé mají přístup k dřívější verzi. A i když web OpenAI není nastaven pro monetizaci prostřednictvím reklam, nezdá se, že model předplatného, ​​který OpenAI používá, není něčím, na co by se dalo spolehnout, že přinese obrovské zisky, protože vyhledávač Bing společnosti Microsoft nabízí verzi OpenAI GPT-4 zdarma. Microsoft je samozřejmě hlavním investorem ChatGPT.
Co tedy stojí za poklesem používání ChatGPT? Určitě se vytratilo nějaké vzrušení z používání chatbota. S příchodem prázdnin také méně studentů používá ChatGPT k psaní svých písemek. A některé společnosti zakazují zaměstnancům používat ChatGPT, protože se obávají, že tajné informace by mohly být náhodně vloženy zaměstnancem a byly zveřejněny jako součást odpovědi na nějaký záludný dotaz. Pamatujte, že AI chatboti zlepšují své reakce tím, že si pamatují minulé uživatelské vstupy.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno