V loňském roce jsem měl možnost otestovat elektrokoloběžku společnosti Sencor označenou jako Scooter Two Long Range 2021, jinak také známou pod označením Scooter S60. Letos jsem dostal příležitost vyzkoušet nástupce této elektrokoloběžky s označením Scooter S70, která přichází na trh hned s několika vylepšeními. Jak moc se jednotlivé modely liší a zda vylepšení, se kterými Sencor přišel, stojí za to, se podíváme níže.

Sencor Scooter S70 jsem měl možnost intenzivně testovat více jak měsíc, i když během této doby nebyly povětrnostní podmínky zrovna 2x ideální, zejména díky nízkým teplotám a častým dešťům na přelomu května a června, tak jsem s koloběžkou dokázal najezdit několik desítek kilometrů a zjistit, jak si proti předchozímu modelu vede.

Viditelné změny

Hned na úvod je třeba říci, že na první pohled se Scooter S70 od svého předchůdce S60 odlišuje výrazným odpružením předního kola, které předchozímu modelu velmi chybělo. Jinak jsou koloběžky po vzhledové stránce téměř totožné. Další drobné vzhledové změny najdete na kabelu vedoucím k motoru, ten je nově opleten a díky tomu i více chráněn před případným poškozením. Další změnou je potom umístění bočních odrazek, které se nově nachází na rámu zadního kola a již nejsou na šasi koloběžky. Zde je také nově umístěn pomocný držák zadního blatníku, který je tak o něco pevnější, ovšem vzhledově toto řešení ubírá estetice zadního kola.

Papírově koloběžka malinko nabrala na rozměrech, zejména ve složeném stavu o cca 5 cm a váze, kdy hmotnost je především díky přednímu odpružení vyšší o 1 kg, což ale při přenášení ani nepoznáte.

Pokud vás zajímá obsah balení, příprava koloběžky před první jízdou nebo její skladnost, přenositelnost a možnosti aplikace, tak zde doporučuji přečíst si recenzi Scooter Two Long Range 2021, kde je vše popsáno a je tedy zbytečné totéž opakovat i zde.

Pojďme se tedy zaměřit na vylepšení, která nový model nabízí a to, jak jich bylo dosaženo.

Technické parametry

  • motor 400W
  • maximální dojezd 50 km (45km S60)
  • maximální rychlost 25 km/h
  • nosnost 120 kg
  • hmotnost 17 kg (hliníkový rám) (16kg S60)
  • Zadní kotoučová brzda
  • 10palcová perforovaná kola z tvrzené gumy
  • iOS a Android aplikace
  • náhon na přední kolo
  • doba nabíjení 9 hodin
  • baterie 15 Ah Li-ion s 50 články
  • jmenovité napětí: 36 V (37 V S60)
  • rozměry 113x44x123 cm (54cm ve složeném stavu) (112x44x118 cm / 51 S60)
  • IPX4 (chráněno proti stříkající vodě.)

Pokud se podíváte na parametry uvedené výše, zjistíte, že Sencor se snaží s novým modelem nabídnout především lepší pocit z jízdy a navýšit dojezd koloběžky s maximální rychlostí 25 km/h, díky čemu se vyhnete od roku 2024 nutnosti uzavírat si pro provoz povinné ručení a bohatě vám postačí pojištění odpovědnosti.

Jízdní režimy a pocit z jízdy

Jak jsem uvedl v úvodu, tak výraznou změnou u Sencor Scooter S70 je přední odpružené kolo, které předchozímu modelu velmi chybělo a v mé recenzi jsem to také zmínil. Tentokrát tu máme odpružení, které pomáhá eliminovat nerovnosti na vozovce a díky kterému se již tolik nepřenáší vibrace a nárazy na vaše ruce. I tak jsou však neduhy českých silnic a chodníků stále dost patrné a osobně bych si přál, aby Sencor s dalším modelem přinesl klasickou pneumatiku, která jízdní komfort ještě vylepší. Samozřejmě tu platí také fyzikální zákony a přímá úměra, tedy čím vyšší je vaše hmotnost tím méně účinné odpružení bude.

Stejně jako předešlý model vybaven čtyřmi jízdními režimy s tempomatem a to WALK – 6km/h, ECO – 10km/h, DRIVE – 20km/h a SPORT – 25 km/h. S70 nabízí nově o 5km delší dojezd a to se stejnou baterií. Ptáte se jak toho Sencor dosáhl? Osobně jsem přesvědčen, že je to způsobeno úpravou řídící jednotky, která u nového modelu poskytuje o něco nižší výstupní napětí a plynulejší rozjezd koloběžky. Pokud bych měl porovnávat S60 a S70 vedle sebe, musím říci, že S60 má mnohem dynamičtější start a rychleji dosahuje maximální rychlosti. Díky tomu je schopna modelu S70 ujet a to i v případě, že ji ovládá o několik desítek kilogramů lehčí jezdec.

Spolehlivost

Ovšem úprava řídící jednotky nemá vliv jen na delší dojezd spojený s nižší dynamikou, ale řeší také jeden vážnější neduh, kterým Scooter S60 trpěl a to takzvaný “overheating” (přehřívání), kdy se u S60 v některých případech přehříval motor a koloběžka následně přestala jet. Jezdec tak musel čekat až 30 minut než motor vychladl a byl znovu provozuschopný. Mě osobně se Scooter S60 přehrál asi jen 2x, ovšem se Scooterem S70 jsem tento problém zatím nezaznamenal a to ani při přetížení, kdy jsem na koloběžce jel já společně se synem, který přispěl dalšími 25 kg a celkově jsme se tak dostali přes 10kg nad maximální povolené zatížení.

Co se kopců týče, tak zde platí, že čím vyšší je vaše váha, tím více musíte koloběžce do prudších a táhlejších kopců pomáhat. To neplatí v případě, že se hmotnost jezdce pohybuje kolem 80 kg, potom vás koloběžka vyveze do kopce i bez pomoci.

Pokud vás zajímá, zda S70 již umí rekuperovat elektrickou energii, například při jízdě z kopce, tak bohužel ani tento model touto funkcí nedisponuje a vy se tak budete muset spolehnout na nabíječku, u které bude koloběžka při úplném vybití odpočívat až 9 hodin. Sencor tak má další prostor pro inovace u svých nadcházejících modelů.

Závěr

Celkově je Sencor Scooter S70 velmi dobrým nástupcem S60, který nepředstavuje žádnou revoluci v městských elektrokoloběžkách, ale spíše evoluci představující vyšší spolehlivost, vylepšený jízdní komfort a delší dojezd za stále velmi nízkou pořizovací cenu, navíc bez nutnosti uzavírat pro její provoz povinné ručení.

PŘEHLED RECENZE
Sencor Scooter S70
90 %
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut
recenze-sencor-scooter-s70-vylepseny-scooter-two<font size="3">Sencor Scooter S70 velmi dobrým nástupcem S60, který nepředstavuje žádnou revoluci v městských elektrokoloběžkách, ale spíše evoluci představující vyšší spolehlivost, vylepšený jízdní komfort a delší dojezd za stále velmi nízkou pořizovací cenu, navíc bez nutnosti uzavírat pro její provoz povinné ručení. </b> </font> + Přední odpružení<br/> + Delší dojezd<br/> + Nepřehřívá se<br/> - Absence rekuperace energie<br/> - Nižší jízdní dynamika<br/> </b> </font>

2 KOMENTÁŘE

  1. Nikomu nevadí šikmá stupačka? Ja jí kvůli tomu vrátil. Nedalo se na ni pohodlne stát. Stále jedna noha pokrčena.
    Ergonomicky naprosto špatně. Jen přidali odpružení ke staršímu modelu a vůbec neřešili, že to vpředu naklonilo plošinu.

    • To, že je stupačka směrem k přednímu kolu lehce zvedlá mi opravdu nevadí, navíc po nastoupení se stupačka vyrovná, alespoň při mé váze. Nicméně kupříkladu některé koloběžky do terénu to mají standardně, právě kvůli projíždění terénem, ale chápu, že Vám to může vadit.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno