Google a Apple spolu soutěží od jakživa a stejně tak jejich uživatelé. Stačí se podívat na debatu iOS vs Android, která neutichla a pravděpodobně nikdy neutichne, vzhledem k tomu, jak se obě společnosti navzájem potřebují, aby přežily na trhu, aby mohlo dojít k dalším inovacím.

Nemělo by být překvapením, že Apple účtuje spoustu peněz jen proto, aby vyhledávač Googlu mohl být jako výchozí na iPhonech, ale nyní víme, že „hodně“ peněz je ve skutečnosti mnohem více peněz, než by si kdokoli z nás představoval.

Podle nové zprávy platí Google Applu něco mezi 18 až 20 miliardami dolarů, jen aby mohl zůstat výchozím nebo dominantním vyhledávačem na iPhonech. Tento komentář byl učiněn v kontextu dohody o informačních službách mezi společnostmi Apple a Google, kterou v době psaní tohoto článku vyšetřuje americké ministerstvo spravedlnosti.

Zmíněná zpráva také zmiňuje, že existuje šance, že federální soud rozhodne v neprospěch společnosti Google, a pokud se tak stane, bude také ukončena dohoda s Applem. Uvedený obchod představuje 14 až 16 % ročních provozních zisků Applu. Když se podíváte na finanční zprávu giganta vyhledávačů, vidíte, že společnost platí 22 % z celkových příjmů z reklamy na pořizovací náklady na provoz. Z těchto 22 % získává Apple 40 %. Když to spočítáte, uvědomíte si, že Apple získává 8,8 % celkových příjmů společnosti Google z reklamy.

Bez ohledu na to, na které straně jste v celé této debatě, pointa je jednoduchá, že Apple si účtuje spoustu peněz. Což dává smysl i z pohledu Applu. Je to jeden z největších výrobců smartphonů a má také velký podíl na trhu. Nyní je Google Search výchozím vyhledávačem na téměř všech zařízeních Android a být výchozím vyhledávačem na Applu je jen třešnička na dortu I když to Applu přináší směšné množství peněz, lze s jistotou říci, že jde spíše o investici než cokoli jiného.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno