Sony A95L poskytuje ohromující kvalitu hned po vybalení, a to tak, že jsem měl při hraní pocit, že jsem upgradoval grafickou kartu, protože obraz byl na první pohled fascinující. V porovnání s jinými televizory je Sony A95L jedním z absolutně nejlepších televizorů, které lze za těžce vydělané peníze koupit. Nabízí dokonalou kombinaci působivé kvality obrazu a široké škály funkcí pro vše, od streamování pořadů po hraní her, nic jiného na trhu se k tomuto televizoru ani nepřibližuje.

Design

A95L má elegantní tvar. Elegantní vzhled je umocněn tenkým černým kovovým rámečkem a zákazníci se mohou rozhodnout využít přiložený stojan nebo zařízení pro montáž na stěnu. Rámeček díky svoji tenkosti kolem obrazovky prakticky neexistuje a televizi dodává minimalistický vzhled.

Nožky televize Jsou zastrčeny přímo pod každým spodním rohem, takže téměř vypadají jako prodloužení rámu obrazovky, s mírným nakloněním každé nohy před a za obrazovkou, aby se vytvořil jemný efekt „objetí“ – což trochu změkčuje jinak design velmi hranaté linie. Sony také promyšleně umožňuje připevnit nohy tak, aby se obrazovka zvedla o několik centimetrů. Něco, co byste samozřejmě chtěli udělat, pokud chcete televizor používat ve spojení se soundbarem.

Kvalita obrazu

Jednou z nejlepších vlastností tohoto televizoru je vysoká čistota a sytost barev při vysokých úrovních jasu barev. Představuje tak čistý vizuál, který je bohatý, ale není přehnaný v saturaci, s úrovní detailů, která je nepopiratelná. Obraz je jasný, ale odměřený, s barvou, která vyskakuje, aniž by se stala křiklavou, a hloubkou a pohybem, který působí opravdově.

Vynikající detaily stínů zajišťují, že tmavé scény vypadají stejně trojrozměrně. Jakýkoliv obrazový zdroj v televizoru použijete tak Vám stačí pár minut úvodních scén a je odhaleno vše, co potřebujete vědět a to, že obraz je fascinující ať už jde o hraní her, streamování obsahu nebo domácí kino. Je opravdu důležité, aby obraz u prémiového televizoru, který si koupíte, vypadal opravdu skvěle a tady Sony nemá konkurenta. Nikdy jsem neviděl lépe vypadající scény ve filmech nebo ve hrách. Jak jsem zmínil na začátku měl jsem pocit, že jsem upgradoval počítač, díky kvalitě displeje vypadaly hry živěji, detailněji s lepšími stíny i nasvětlením.

Gaming

Televizor najde skvělé využití jako pc monitor a samozřejmě je skvělý pro jakoukoliv konzoli. Sony je jednou z mála značek, která používá špičkovou čipovou sadu Pentonic 1000 společnosti MediaTek, což znamená, že její porty s podporou HDMI 2.1 (na televizi nezvykleHDMI čísla 3 a 4) mohou přehrát obsah Dolby Vision 4K/120Hz. To také zahrnuje Dolby Vision Gaming, funkci, která byla přidána nedávno – ačkoli ji hráči na PlayStation 5 nemohou využít, ale hráči Xbox Series X mohou s kompatibilními hrami (stačí ji aktivovat v nastavení konzole).

Televizor má neuvěřitelně široký pozorovací úhel. Zobrazuje také správně barevnost 4:4:4, což je jeden důležitý faktor ve schopnosti televizoru zobrazit čistý text z počítače. Poskytuje výjimečný herní zážitek díky nízkému input lagu (herní tituly ve 120Hz necelých 8 ms) a křišťálově čistému zpracování pohybu a množství herních funkcí. A95L je skvělá pro hraní her v HDR. Jak dobře tento televizor vypadá v SDR, tak vypadá ještě lépe v HDR. Díky téměř nekonečnému kontrastnímu poměru a vysokému špičkovému jasu v HDR vypadají vaše oblíbené HDR hry naprosto úchvatně s jasnými světly, které vyniknou i ve světlých scénách.

Nechybí podpora VRR a je také součástí řady „Perfect for PS5“ od Sony, která automaticky nastaví nejlepší herní a HDR nastavení. Je to také první televize, která mi nabídla nastavení zaměřovacího kříže stejně jako nabízejí herní monitory.

Zvuk

Bravia 65A95L podporuje svůj úchvatný obraz také vážně dokonalým zvukovým systémem. Stejně jako všechny OLED televizory Sony je postaven na systému Acoustic Surface Audio. Což znamená, že k generování zvuku se používá samotná obrazovka, která využívá (v tomto případě) dvojici ovladačů pro vibrování obrazovky a dva zadní subwoofery pro vstřikování basů. Televizor také nese dekódování Dolby Atmos, které si pěkně pohrává s technologií Acoustic Surface a pomáhá vytvořit zvukovou scénu plnou detailů a dopadu.

Na televizor, který nemá žádné viditelné reproduktory, může být pozoruhodně hlasitý a na rozdíl od zvuku většiny televizorů s tenkým designem se zvuk tlačí dopředu do vaší místnosti, takže je působivější a pohlcující. Podrobnosti jsou jasné a dobře umístěné na obrazovce, až po hlasy mluvící z různých částí obrazovky. To vše znovu dokazuje, jak efektivní může být technologie Acoustic Surface.

Vybavení

Sony používá Google TV jako svůj primární operační systém. Slouží jako jednoduché a intuitivní ovládací centrum, počínaje aplikací Home, která vás provede nastavením síťového připojení a streamovacích aplikací během několika minut. Pokud jste dříve používali Google TV, Google vyvolá většinu vašich předchozích streamovacích aplikací a výchozích nastavení, což je neuvěřitelně pohodlné. Televizor podporuje praktické funkce streamování, jako je Google Cast a AirPlay 2, a také hlasové vyhledávání Google Assistant. Ten je přístupný přes mikrofon na dálkovém ovladači nebo vestavěný integrovaný mikrofon, který je ve výchozím nastavení uzavřen fyzickým spínačem.

K televizoru jsou dodávány dva samostatné dálkové ovladače: jeden poměrně základní, plastový s plnou numerickou klávesnicí a jeden mnohem rafinovanější a kvalitnější s kovovým povrchem bez numerických tlačítek. Tato druhá možnost se pohodlně drží díky dobře rozmístěným tlačítkům a nejlepší ze všech jejích tlačítek je podsvícení, jakmile ji zvednete. Skvělé pro ovládání televizoru během nočních filmů. Model A95L je také jediným modelem nové řady, který je dodáván s kamerou Bravia CAM (u ostatních televizorů této řady je volitelným příslušenstvím). Ta se připevňuje k hornímu okraji televizoru a zpřístupňuje řadu chytrých funkcí, včetně videohovorů, automatické úspory energie a optimalizace obrazu a zvuku podle konkrétního místa v místnosti, kde sedíte

Závěr

Sony BRAVIA A95L je fantastický televizor pro jakékoli použití. Pro ty, kteří požadují tu nejlepší kvalitu obrazu na trhu a kvalitu zvuku v jednom, ať už jste zarytý filmový nadšenec, hardcore hráč nebo obojí sloučené do jednoho, Sony A95L je to nejlepší, co za své peníze můžete dnes koupit, a proto se připravte, že si sáhnete hlouběji do kapsy.

PŘEHLED RECENZE
Sony BRAVIA A95L
100 %
Adam Jacik
Hráč, fanoušek technologií a rychlých aut
recenze-sony-bravia-65-a95l-dokonalost-v-kazdem-detailuSony BRAVIA A95L je fantastický televizor pro jakékoli použití. Pro ty, kteří požadují tu nejlepší kvalitu obrazu na trhu a kvalitu zvuku v jednom, ať už jste zarytý filmový nadšenec, hardcore hráč nebo obojí sloučené do jednoho, Sony A95L je to nejlepší, co za své peníze můžete dnes koupit, a proto se připravte, že si sáhnete hlouběji do kapsy. + Dolby Vision, Dolby Atomos + Skvělé herní funkce včetně šířky pásma HDMI 2.1 a Dolby Vision Gaming při 4K/120Hz, VRR, ALLM + Neuvěřitelné HDR + Široký pozorovací úhel. + Fantastický špičkový jas. Vynikající detaily stínů a kontrast. Skvělá černá a mapování tónu. + Nízký Input lag - Pouze dva vstupy HDMI 2.1 - Krkolomné původní herní nastavení - Cena televizoru

ZANECHAT ODPOVĚĎ